Veelgestelde vragen

Autoschade Heiloo geeft graag antwoord op al uw vragen. Hieronder vindt u de veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. U kunt dit doen d.m.v. het contactformulier, e-mail of telefonisch.

 

Ik heb schade en kan mijn auto niet missen

Geen probleem want bij Autoschade Heiloo bieden wij u mobiliteitsgarantie! Hierdoor kunt u altijd rekenen op passend vervangend vervoer.

 

Hoe meld ik een autoschade?

U meldt altijd uw autoschade eerst bij uw verzekeraar of leasemaatschappij. Daarna meldt u de autoschade online bij Autoschade Heiloo. Natuurlijk bent u ook van harte welkom op de Oude Werf 6 in Heiloo of u kunt telefonisch contact opnemen met ons op 072-5339141

 

Hoe moet ik mijn schade verhalen?

Dit hangt af van uw verzekering en de schuldvraag bij het ongeluk. U kunt ook uw specifieke situatie aan ons uitleggen, de medewerkers van Autoschade Heiloo helpen u graag.

 

Mijn auto is total loss, wat betekend dit?

De auto is onherstelbaar beschadigd. Dit wordt ‘technisch total loss’ genoemd. De herstelkosten bedragen meer dan de waarde van het voertuig: dit heet ‘economisch total loss.

 

Wat kan het Waarborgfonds Motorverkeer voor mij betekenen?

Het Waarborgfonds Motorverkeer keert schade uit aan motorvoertuigen als deze veroorzaakt is door een ander, onbekend motorvoertuig. Om voor een uitkering in aanmerking te komen, gelden enkele voorwaarden: U moet altijd aangifte doen bij de politie. Het moet onomstotelijk vaststaan dat de schade aan uw auto door een ander motorvoertuig is veroorzaakt. U moet getuigenverklaringen kunnen overleggen.

 

Wanneer is mijn auto klaar?

Dit is afhankelijk van de schade. Autoschade Heiloo geeft u in het intakegesprek een indicatie en houdt contact met u over de aflevering van uw herstelde auto. De gemiddelde reparatieduur is vier dagen. In de tussentijd kunt u natuurlijk beschikken over passend vervangend vervoer. Zo blijft u altijd mobiel!

 

Wat moet ik meenemen voor het intake gesprek?

Uw auto, uw rijbewijs, het kentekenbewijs deel 1 en 2, de groene kaart en de ingevulde kopie van het Europees Schadeformulier.

 

Ik wil graag weten wat de reparatie van de autoschade kost. Kan ik zo bij u langs komen?

U kunt voor een prijsopgave altijd zónder afspraak bij Autoschade Heiloo aan de Oude Werf 6 , 1851 PW  te Heiloo terecht.

 

Kan mijn auto ook gehaald en gebracht worden?

Autoschade Heiloo biedt u mobiliteitsgarantie. Daarom is het mogelijk dat wij uw auto ophalen en weer bij u afleveren.

 

Zit er garantie op de gerepareerde schade?

Autoschade Heiloo biedt u het FOCWA-garantiebewijs waarmee u verzekerd bent van 4 jaar garantie op de herstelde schade. Daarnaast wordt de eventuele fabrieksgarantie volledig overgenomen. Op lak heeft u zelfs 6 jaar garantie.

 

Mijn auto is gerepareerd, kan deze gelijk door de wasstraat?

Wij leveren uw auto altijd gewassen af. Hierna kunt u het beste minimaal 2 tot 3 dagen wachten voordat u uw auto wast in een wasstraat. Dit is vanwege de uithardingstijd van de verf/lak.

 

Hoe is de betaling van autoschadeherstel geregeld?

Wij lossen het voor u op! Autoschade Heiloo factureert alle schadeherstelwerkzaamheden die gedekt zijn door uw verzekering rechtstreeks aan uw lease- of verzekeringsmaatschappij. Zo hoeft u geen bedragen voor te schieten. U betaalt alleen uw eigen risico, als daar tenminste sprake van is. Dekt uw verzekering de schade niet, dan ontvangt u zelf de factuur. Deze dient u vanzelfsprekend binnen de geldende betalingstermijn te voldoen.

 

Waarom moet ik mijn eigen risico eerst zelf betalen als het om verhaalbare schade gaat?

Het woord ‘eigen risico’ zegt het al, dit is een risico voor eigen rekening. Als het om een verhaalbare schade gaat, keert de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij na het verhalen van de autoschade het eigen risico aan u uit.

 

Hoe zit het met de no-claim als ik de schade via de verzekering laat lopen?

Autoschade Heiloo ­kan dit eventueel direct aan uw lease-, verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon vragen. Zij kunnen deze ‘financiële schade’ exact voor u berekenen, zodat u direct weet waar u aan toe bent.

 

Ik heb een klacht over de reparatie. En nu?

Wij repareren vertrouwd, vakkundig en snel. Mocht u niet tevreden zijn over onze dienstverlening verzoeken wij u direct contact met ons op te nemen, zodat wij u een passende oplossing kunnen bieden. Mochten wij er samen niet uitkomen, dan is het goed te weten dat er een FOCWA geschillencommissie bestaat. Deze onafhankelijke commissie behandelt klachten tussen FOCWA Eurogarantbedrijven en haar klanten.